Jarná cesta vedomecká a duchovné šľachtenie

Pri žiare ohňa sa  rozozvučala hudba a v lesíku pri hadovitej riečke Botič, v Prahe Hostivare, sa ozval tretí mohutný výkrik: Turóóóň! Spoza pralesných stromov sa vynorila postava s veľkými rohmi a za zvuku bubna, píšťaly, chrastidiel  a husličiek sa ozvala stará turonia pieseň s opakovaným popevkom medzi slohami: „Už ten turoň tancuje, nech úroda dobrá je…“ Spoza korún stromov presvitali svetlá panelákov a pohyblivé svetla električky a áut sa kdesi rozplývali, už bez zvuku, lebo spád rieky a obradná pieseň vytvorili spoločnú  hradbu civilizačným ruchom a oheň zjedol ich bezpohlavné  zvyšky. Spolu s nami tancovali aj predkovia a nad nami sa dvíhali ochranné ruky divov. Spoločná chvála predkom i silám divov ukončila liečivý jarný obrad. Nie , nebola tu nijaká postava Moreny, horiaca a topiaca sa. Na duchovno predkov sme sa napojili spálením kusa dreva alebo kôry, každý mal ten svoj kúsok, ktorý niesol a v ohni očistil trápenia, zranenia, krútňavy a bôle. Nakoniec si každý chytil kúsok ohoreného dreva a hodil ho do prúdu riečky, tesne pred jej spádom. Vo večernej tme leteli žiariace ohníky a iskry do rieky a tá ich uhasnuté uhlíky odnášala so svojou piesňou, ktorou nám oznamovala, že robíme dobre a že sme spolu nielen s predkami a divmi, ale i s posvätnými živlami, ktoré sú našou súčasťou a my sme súčasťou nich.

prečo krešťania prisúdili rohy čertom? Keď rohy nemajú šelmy, ale mierumilovné bylinožravce?
Turoň je v skutočnosti plodonosná bytosť, ktorá má svojou silou oplodniť gazdovstvo, hospodárstvo, teraz aj národné.

Jedinečným zážitkom pre účastníkov bola domáca strava, ktorá sa stáva na našich podujatiach bežnou. Teraz to boli kapustníky a nepresladené koláče, kváskové chleby, v kotli na ohni varený bezmäsitý guláš, zeleninové fašírky, zemiaková kaša zo zemiakov z prírodného gazdovstva  a iné ľahké  pochutiny nadchli účastníkov a pritom neohrozili jemnohmotné vnímanie sveta v sústredení, ktoré trvalo od piatku do nedele – 48 dlhých a bohatých hodín.

V Prahe sme mali čarovný priestor – pri prírodnom parku , v chránenej oblasti Botič. Týmto sme uzatvárali druhú vlnu a pripravili sa na tretiu, jarnú. Jarné obrady sme už ale začali. Končili sa večerným obradom Turoňa v lesíku pri riečke, pri ohni bola – ako obyčajne – hudba – doby, koncovky, husličky a spev. Tí, ktorí chceli veľa „praktických obradov“, si prišli na svoje.

Cvičenia Rajany, 4 živly

V oblasti „Slovanské duchovno “ sme premietaním desiatok máp zvýraznili pôvod a presuny indoeurópskych kultúr s dôrazom na baltoslovanskú a prešli do obdobia rozširovania slovanských kmeňov – z oblasti protoslovanských – až do dnešného osídlenia. Tiež sme si vysvetlili, ako je to možné, že „naši predkovia tu boli už predtým, ako sem prišli“.  Praslovanské kmene Slovanov, Venedov a Antov sme sledovali v rozpuku do desiatok až stoviek kmeňov a zastali sme pred bránou cikvných štátov, ktoré v podstate zrušili slovanské duchovno a samosprávy slovanských rodových spoločností. Prešli sme povstaniami Slovanov a Baltov proti franským,  nemeckým a iným križiakom, prešli sme aj  utajenou genocídou slovanských kmeňov v nemeckej ríši a úspešným mnohokmeňovým štátom známym ako Litovské veľkokniežatsvtvo , v ktorom baltské a slovanské národy mali ako v jedinom stredovekom štáte skutočnú slobodu vyznania, teda aj pre  pôvodných a aj pre kresťanské prúdy, pretože tento štát od Baltu po Čierne more bol pod správou nábožensky tolerantných „pohanov“.    V trojke sa dostaneme ku koreňom indoeurópskeho a pravekého duchovna a vo 4. vlne sa vrátime ku vzniku kresťanských štátov , ktoré u Slovanov a Baltov prišli o 500 až 1000 rokov neskôr, ako na západe. Čo znamená, že Kelti a Germáni a v podstate všetci Románi prišli o pôvodné duchovno  a podrobili sa biblickému o pol tisícročia až o tisícročie skôr, ako Slovania a Baltovia. To naznačuje aj väčšie udržanie pôvodných duchovných koreňov v stredovýchodnej Európe a tiež to naznačuje, že to bude práve naša oblasť, z ktorej sa rozšíri prírodné duchovno pre tretie tisícročie. Aj keď väčšina občanov našich spoločností o tom ani netuší,  na vedomeckej ceste je to vec známa, i to, že pripravujeme obradový základ pre nejaký nie malý krúžok, ale pre rastúci  strapec krajín. A keď sa pozrieme na vzťahy medzi slovanskými kmeňmi, vidíme, že Slováci a Česi sú po roztržkách južných a východných Slovanov príkladným spôsobom aj kultúrneho spolužitia a počet nedorozumení je tak malý, že výhody nášho spojenectva a spoločnej obrody vysoko prevažujú nad nevýhodami.

V Českej tlači (Regenerace) vyšiel Žiarislavov prvý diel slovanských výročných obradov a onedlho vyjde v slovenskej tlači prvý diel osobných obradov. Tento rokom rozpuku našich kvetov. Zatiaľ na malých hriadkach. Kým tie prinesú aj iným, ako nám plody, to ešte potrvá, ale vieme, že o hriadky sa treba starať, treba ich zabezpečovať …   Máme iný spôsob sebaobrany a zvolíme si svoju polohu i svoje spôsoby, ktorými budeme postupovať. Nadýchnuť sa, otvoriť čuvy a urobiť niečo pre obnovu dobrých hodnôt.

Vo vedomectve pracujeme so svojim vedomím a podvedomím a s ich prepájaním. Spoznávať tieto hodnoty a úrovne duše. V 3. A 4. dieli Vedomeckej cesty pochopíme zákonitosti osobných a milostných vzťahov – vo vede a silách 4 živlov. A potom prejdeme na širšiu spoločnosť. Kto nevie vylaďovať vzťahy v malom, nevie to ani vo veľkom. A preto musíme začať od seba.

Snímky: Karolína, Budimír, Katka

O 3 dni začíname 3. Diel na Morave  (program tu) a nie je isté, či bude aj v Čechách, preto Česi môžu prísť na moravskú koncotýždňovku – od piatku. Slovensko bude potom o dva týždne. 

Viacej k Vedomeckej ceste TU

Ak chcete podporiť našu redakčnú činnosť, môžete prispieť jednorázovým darom, trvalým príkazom, alebo poukázaním 2% z dane z príjmu – tuto:  CHCEM PODPORIŤ

rujanské pazúriky na zapaľovanie ohňa, chrastidlo, šidlo (na 3-ke šijeme prakrpce) a ocieľky.
Význam pravzorov z pôvodnej kultúry je súčasťou vedomeckého výtvarníctva
cvičenia divotancov
Hra na koncových píšťalách umožňuje tak hranie piesní, ako aj dychové cvičenia a voľné rozjímania.
Prírodne sladené koláče a kapustníky – nič sa veru nezvýšilo.
Na dvore v peci pečený chlieb.
Najmladší účastník vedomeckého sústredenia práve niečo vyrába.
Večerné rozjímanie
Naozaj pekné ubytovanie
Účastníci si vyberajú svoje mudry.

Trvalý odkaz: https://www.zemosvet.sk/jarna-cesta-vedomecka-a-duchovne-slachtenie

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude uverejnená.